Schválení pro provoz na pozemních komunikacích – každý výrobek z této kategorie musí být opatřen certifikačním (homologačním) štítkem. Pro Evropu platí písmeno E a pro každou zemi jiné číslo, např. pro Česko je to označení E8. Značka však může být vytištěna prakticky na jakékoli žárovce, není to tedy směrodatný ukazatel kvality. Proto se také obecně nedoporučuje nakupovat autožárovky „no name“, neznačkové a nejasného původu.
Kvalita a záruka – pouze ověřený výrobce vám může garantovat záruku v rámci prodejního vztahu. Jen tak máte jistotu, že výrobek nepřestane svítit po týdnu provozu, a zároveň v případě defektu bude možné vadný kus vyměnit. U renomovaných značek je navíc malá pravděpodobnost závady, kvalita produktů se u výrobců Philips, Osram, Tungsram a Bosch pohybuje zhruba na shodné úrovni.
Spektrum barev – světla z předních světlometů nesmí hrát všemi barvami, bylo by to sice zábavné, ale poměrně nebezpečné. Povolena je pouze barva bílá, která ovšem může mít drobné odchylky v odstínech. Odchylky se značí jako teplé nebo studené a to má pak rozhodující vliv na vnímání prostoru a celkovou pohodu řidiče za volantem. Platí, že čím vyšší teplota chromatičnosti, tím více se světlo přibližuje dennímu slunečnímu záření, a tím je zajištěna větší pozornost a komfort. Řidič je méně unaven a snižuje se pak pravděpodobnost přehlédnutí dopravního značení, mikrospánku, nebo nehody. Běžné halogenové žárovky svítí teplejším odstínem zhruba 3200 K, některé sofistikovanější výrobky, např. autožárovka Osram Nightbreaker mají studenější, přijatelnější barvu 3600 K a Osram Cool Blue Intense dokonce 4200 K, která se barvě denního světla 5200 K přibližuje nejvíce.
Výkon versus životnost – nezapomínejte také na známé pravidlo, které platí pro všechna osvětlovací tělesa: Čím intenzivnější zdroj, tím kratší dobu bude svítit. Pro halogenové žárovky také platí nepřímá úměra počtu spínacích cyklů a délky života.